De Furia III. Deze boot vaart op draagvleugels en behaalt snelheden van 45 km/u! De topsnelheid is mogelijk gemaakt door de boot te voorzien van een nieuwe accu en aandrijflijn.
Onze laatste trots, de Furia III, behaalt snelheden van 37 km/u. Deze boot vaart op draagvleugels en is voorzien van de allernieuwste elektronica van MG Electronics. De boot heeft, ondanks motorproblemen, toch de tweede plek weten te bemachtigen in de Frisian Solar Challenge.
De Furia II is ook dit jaar uitgeleend aan het Gowrings Continental B.V. team. De boot wordt bestuurd door Joop Steenman en is alleen op elektronisch gebied aangepast; een nieuwe accu die voldoet aan het reglement en een software-update voor de MPPT's. Beide producten zijn afkomstig van MG Electronics en zijn speciaal ontworpen voor de Solar Challenge. Tijdens de Solar Challenge heeft deze boot zich, zowel in goed als slecht weer, bewezen en heeft in 2010 en 2012 de eerste plek weten te bemachtigen.
Voor de Dutch Open Solar Boat Challenge 2011 hebben wij verbeteringen aangebracht aan de Furia II. Voornamelijk kleine optimalisaties die de betrouwbaarheid van de boot hebben vergroot.
De World Cup For Solar Powered Boats 2010 hebben wij gewonnen met een geheel nieuw ontworpen boot; de Furia II. De nieuwe boot is nog efficiƫnter met energie omgegaan, zowel elektrisch als mechanisch. De in de afgelopen jaren opgebouwde kennis is in deze boot verwerkt.
De 2009 versie van de Furia One is ten opzichte van de 2008 versie lichter en heeft een aanpassing ondervonden aan het achterschip. Er zijn diverse onderdelen uit de romp gehaald.
De Furia One uit 2008 is de boot waar het allemaal mee begonnen is. Specifiek voor de Frisian Solar Challenge 2008 is deze boot gebouwd. De boot is in een recordtijd van 8 maanden compleet opgebouwd. Vanaf het maken van de mal tot het spuitwerk; alles is door de teamleden zelf gedaan.